سرای دانش

برای افزایش هوش چه بخوریم؟؟

برای افزایش هوش چه بخوریم؟؟ این سوالی است که همه ی ما در جستجوی آن هستیم. راه های زیادی وجود دارد که از طریق آن هوش خود را افزایش دهیم یکی از آن ها داشتن تغذیه مناسب است.

بهتر است از غذاهایی که ارزش غذایی ندارند پرهیز کنید، این غذاها نه تنها برای بدن مفید نیستند بلکه موجب افزایش چاقی می شوند و هیچ گونه نقشی در تقویت هوش و حافظه ندارند.حتی باعث افزایش کلسترول خونتان هم می شوند. 

برای افزایش هوش چه بخوریم؟؟

 مواد غذایی مفید به شرح زیر می باشد: 

1- سبزیجات 

سبزیجات به دلیل آنتی اکسیدان فراوان در گروه مواد غذایی مفید برای مغز هستند. اسفناج یکی از سبزیجات بسیار مفیدی است که در تقویت عملکرد مغز و هوش تاثیر به سزایی دارد.

اسفناج به دلیل آنزیم های بسیار در برگ هایش، باعث بازسازی سلول های مغزی می شود.

اسفناج هوش را تقویت کرده و به دلیل داشتن ماده ای به نام فولیک اسید، باعث افزایش حافظه می شود و برای کسانی که دارای عارضه ی قبلی هستند نیز مفید می باشند. 

تحقیقات نشان می دهد کسانی که از اسفناج و  دیگر سبزیجات سبز استفاده می کنند باعث تاخیر در پیر شدن سلول های مغزی خود می شوند. 

2- غلات 

غلات به دلیل داشتن ویتامین b و روی باعث افزایش هوش می شود. 

خوردن صبحانه ای حاوی غلات برای کودکان توصیه می شود. 
مواد غذایی این گروه شامل: 
سویا
لوبیا
نخود فرنگی
عدس
سبزیجات 
قهوه 
قهوه خود دارای آنتی اکسیدان، مینرال ها، آمینو اسیدها ، ویتامیل ها است. 
قهوه به دلیل کافئینی که دارد باعث افزایش تمرکز می شود. 
قهوه ضد الزایمر است به همین افرادی که استفاده می کنند دچار آلزایمر نمی شوند. 
3- میوه ها 
 
میوه نیز در تقویت و افزایش هوش بسیار موثر است. 
انار شیرین: خوردن انار معده را تصفیه می کند و موجب تقویت حافظه می شود. 
انجیر: انجیر یکی از منابع غنی فسفر، منبع تولید انرژی و مقوی مغز و اعصاب است ، 
توت فرنگی: یکی از منابع مهم آنتی اکسیدان است، مصرف این ماده باعث تاخیر فرآیند پیری در مغز انسان می شود . 
نارنگی: نارنگی نیز به دلیل داشتن فسفر زیاد باعث افزایش هوش می شود. 
4- مواد غذایی که حاوی روغن امگا3 است : بادام، تخم مرغ، ماهی، آواکادو، گردو و ... 
5- مواد غذایی که حاوی روی می باشد: آجیل، گوشت، تخم مرغ، غلات، غذاهای دریایی 
 
6- مواد غذایی که سرشار آهن هستند: سبزی هایی دارای برگ های تیره: جعفری، اسفناج، حبوبات: عدس و لوبیا