سرای دانش

تاثیر نقش پذیری بر افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان

تاثیر نقش پذیری دانش آموزان دبستان بر افزایش حس کارآمدی در کلاس

همان طور که می دانیم یکی از درگیری های ذهنی و مهم ترین دغدغه والدین از فرزندانشان این است که درس بخوانند و در امتحانات موفق باشند. البته باید توجه داشت که زندگی فقط در درس خواندن خلاصه نمی شود. اگرچه اهمیت این موضوع که در این دوره وظیفه فرزندان به عنوان یک دانش آموز درس خواندن و موفقیت در تحصیل می باشد بر کسی پوشیده نیست.
دانش آموزان باید بتوانند در هر دوره ای از زندگی مسئولیت هایی را که به عهده شان می باشد به خوبی انجام داده و در مواجهه با هر موقعیت و بحرانی گلیم خود را از آب بیرون بکشند، اما برای این که فرزندانمان بتوانند به خوبی از پس مسئولیت های خود در زندگی برآیند، باید ابتدا آنها را با مسئولیت هایی که وظیفه انجام آنها را دارند آشنا کنیم و در مقابل مسئولیت هایی را به آنها محول کنید تا حس مسئولیت پذیری را در آنان تقویت کنید.از جمله فعالیت های خلاقانه برای افزایش حس اعتماد به نفس دانش آموزان انجام فعالیت نقش پذیری می باشد . این پدیده در دبستان تاثیر بسیار مثبتی در افزایش حس کارآمدی دانش آموزان دارد شاید تعریف خودکارآمدی برای عده ای مبهم باشد . خودکار آمدی به معنی توانایی فرد برای انجام یک کار می باشد . دانش آموزان پایه چهارم در دبستان سرای دانش واحد سعادت آباد این تمرین خلاقانه را در زنگ ریاضی انجام دادند و هر کدام در نقش دبیر ریاضی قرار گرفتند و تمرین های کتاب ریاضی را حل کردند وبرای همکلاسی های خود رفع اشکال کردند .

 

تاثیر نقش پذیری و افزایش حس اعتماد به نفس
 
تاثیر نقش پذیری و افزایش حس اعتماد به نفس
 
تاثیر نقش پذیری و افزایش حس اعتماد به نفس