سرای دانش

مسابقات دو و میدانی دانش آموزان واحد فلسطین

مسابقات دو و میدانی در دانش آموزان دبیرستان سرای دانش واحد فلسطین به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش

در تاریخ 98/07/29 سه نفر از دانش اموزان خانم ها حسنا علوی و عطیه صادق عمل نیکو و غزل جمال زاده به همراه دبیر ورزش ( خانم شایقی ) در مسابقات دو و میدانی منطقه شرکت کردند. 

این مسابقه در پارک جنگلی پردیسان با حضور دانش آموزان منخب مدارس منطقه 6 برگزار شد. 

 

مسابقات دو و میدانی دانش آموزان واحد فلسطین
از فواید ورزش دو و میدانی
 
1) داشتن اعتماد به نفس بیشتر با دویدن:
2)با دویدن باهوش تر هستید:
اطلاعات را سریع تر در اداره، در کلاس، یا هر محیط دیگری یاد می گیرید و پردازش خواهید کرد. مطالعات به فعالیت های تفریحی مختلف و تاثیر آن ها بعد از دوره آموزشی می پردازد گروهی که ورزش می کردند عملکرد بهتری داشتند .سطح کورتیزول برای حفظ بهتر اطلاعات مورد نیاز است مطالعه دیگری نشان داده است که ورزش هوازی حافظه را تقویت می کند.
3)دویدن برای سالم نگه داشتن قلب :

بیش از 30 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده LDL یعنی کلسترول بد را دارند. خوشبختانه، احتمال این وجود دارد که از این مشکل رنج ببرید.

دویدن فقط 7 تا 14 مایل در هفته می تواند سطح کلسترول را کنترل کند. به توصیه انجمن قلب آمریکا 150 دقیقه فعالیت فیزیکی برای حفظ فشار خون سالم لازم است. عامل دیگری که در سلامت قلبی - عروقی سهیم است، سطح پروتیین کم - واکنش پذیری پایین است. اگر بی تحرک زندگی می کنید، فقط شش ماه دویدن یا ورزش منجر به کاهش 30 درصد در پروتئین سی و انفعالی خواهد شد. این کار نه تنها احتمال التهاب را کاهش می دهد، بلکه ضریب هوشی شما نیز بهبود خواهد یافت. در کل، دویدن به طور قابل توجهی شانس حمله قلبی، سکته و دیگر مشکلات جدی را کاهش داده است.

4)دویدن برای کنترل قند خون :

کاهش 51درصد در مقادیر هموگلوبینA1C در دوندگان این یک بهبود قابل توجه است. نتایج حتی برای گروهی که ورزش هوازی را با تمرین ترکیب کردند بهتر بود. اگر در حال حاضر مبتلا به دیابت باشید، دویدن منظم خطر ابتلا به دیابت را 20 درصد کاهش خواهد داد و آسیب چشمی و یا کلیه را 40 درصد کاهش خواهد داد.