021-2936

یادگیری ریاضیات(1)

یادگیری ریاضیات(1)
نسرین عاملی 27 اردیبهشت 1400

10 نکته مهم جهت یادگیری بهتر ریاضیات

برای آنکه بتوانید ریاضی را بهتر بخوانید، بهتر بفهمید، بهتر یاد بگیرید و بیشتر با آن دوست شوید، بیست نکته زیر را بخوانید و به کار ببرید:  

1- به خاطر داشته باشید که یادگیری درس ریاضی حتما باید در کلاس انجام گیرد، زیرا یادگیری این درس به شدت وابسته به معلم است.

2- برای یادگرفتن ریاضیات داشتن تمرکز الزامی است. پس به هنگام یادگیری سر تا پا گوش باشید. به ویژه اینکه دبیر ریاضی از معدود دبیران پشت به کلاس است، زیرا دائما مجبور به استفاده از تخته برای نوشتن است.

3- به توضیحات دبیر یا مدرس ریاضی باید کاملا دقت کنید، زیرا چکیده ی چند سال تجربه و انتقال مطلب به همراه منطق ریاضیاتی درس را تواماً ارائه می کند.

4- مراحل محاسباتی هر تمرین را به زبان خودتان برای خودتان بازگویی کنید و راهنما و خود آموز خاص خودتان را در هر مبحث بنویسید.

5- از عدم توانایی یا مهارتتان در حل تمرینها و مسائل نترسید و دلسرد نشوید، بلکه با شعف تمام با آن برخورد کنید، زیرا با پی بردن به ضعف ها و نقص هایتان نیمی از عیب را رفع کرده اید.

6- به هنگام حل تمرین حدس بزنید که چگونه سؤال یا سؤالات مشابهی ممکن است در امتحان بیابید.

7- در انجام تمرینهای هندسه، درک این که قضیه از شما چه چیزی را می خواهد، مهم است. هر چه راههای بیشتر و جدیدتری برای بیان محتوای قضایا، تعاریف و اصول موضوعه پیدا کنید، هندسه را بهتر فهمیده اید.

8- ریاضی سیری پلکانی دارد.بنابراین آمادگی مهارتی در انجام مفاهیم قبلا آموخته شده و درک آنها پیش نیاز درک مفاهیم ریاضی بعدی است.

9- در کلاس درس ریاضی فعال باشید. دقت کنید، سؤال کنید، تمرین کنید، مراحل محاسباتی را ثبت کنید.

10-موقع یادگیری تلاش کنید ساختار ریاضی، ارتباطات، روابط اجزاء و منطق ریاضی حاکم بر آن، کاربردها و سایر ویژگی های نظری مطلب را بفهمید.

  • فضای مجازی :

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد .*