021-2936

24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی

24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی
نسیمه فلاحی نژاد 23 آبان 1400

در تقویم رسمی ایران 24  آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شده است. علت نام گذاری این روز در تقویم به خاطر ارزش والای کتاب خوانی و رشد فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است .كتاب محصول تجربه ‏هاي بشري و خلاقيت‏ هاي ذهني و آموخته‏ هاي دراز مدت انسان است. سهم كتاب در انتقال دانش‏ ها، گاهي به مراتب بيشتر و فراتر از ديگر ابزار آموزشي است. پديد آوردن آثار علمي و فرهنگی با كمك به گسترش دانش، به عنوان يك ميراث فرهنگي براي نسل‏ هاي آينده، ماندگار مي‏ شود.
 وقتي كتاب، حاصل انديشه ‏ها و تجربه‏ هاي اهل انديشه و معرفت باشد، كتابخانه نيز كانون صاحبان معارف خواهد بود. روز کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب است تا ما ساعتی بیندیشیم. چقدر از لحظات طلایی عمرمان را صرف خواندن کتاب می کنیم؟ چگونه و با چه ملاکی کتابی را برای خواندن بر می گزینیم؟ با چه روش هایی به مطالعه می پردازیم؟ و سرانجام آن که چقدر از خواندن هر کتابی بهره می گیریم یا هرکتاب تا چه اندازه در رشد و تعالی ما مؤثر می افتد؟

روز کتاب و کتاب خوانی فرصتی است تا کتاب های تازه ای بشناسیم و قدری از حقایق هستی بچشیم. این فرصت را از دست ندهید.با نام‏گذاري امروز به نام روز كتاب و كتاب خواني، اهميت اين موضوع بيشتر از قبل مطرح مي‏ گردد تا به عنوان يك فرهنگ در جامعه نهادينه شود.

  • فضای مجازی :

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد .*