021-2936

گرامیداشت روز درختکاری

گرامیداشت روز درختکاری
حسن ستاری غلامی 15 اسفند 1400

درخت یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران در آسمان‌ها و زمین است، نباید فراموش کنیم درخت بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند.

روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. در ایران، 15 اسفندماهِ هر سال است.در ایران هفته منابع طبیعی از 5 تا 12 مارس برای گرامی‌داشتِ گیاهان تعیین شده است. روز درختکاری در چندین کشور گرامی داشته می‌شود.  این روز برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون از ایالت نبراسکا در 10 آوریل 1872 پایه گذاشته شد. در ایالات متحده بعدها این روز (Arbor Day)، به چهارمین جمعه آوریل، منتقل شد.

درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است؛ تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.در کشور ما روز درختکاری در 15 اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

به همین مناسبت در مجموعه مدارس سرای دانش، امسال این روز با پیام «هر دانش آموز یک نهال » گرامی داشته می شود.برای مشاهده جزئیات بیشتر در صفحه اینستاگرام، به آدرس زیر مراجعه نمایید.

www.instagram.com/motevasete1.sarayedanesh

  • فضای مجازی :

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد .*